Urgentiedienst

Ervaart u een acute opkomst van pijn, zwellingen of andere complicaties aan uw gebit? Is bijvoorbeeld uw tand of een gedeelte daarvan afgebroken?
Wanneer u met dringende complicaties te maken heeft, kunt u ons bellen.
Hieronder vindt u een lijstje van enkele voorbeelden van spoedgevallen waarmee u ons altijd mag bellen.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Enkele voorbeelden van spoedgevallen zijn:

• Ernstige kiespijn. Acuut opkomende kiespijn kan zeer pijnlijk zijn. Loop hier niet te lang mee door.
  • Hevige zenuwpijn. Indien u met onbehandelde cariës kampt, ontstaat er een potentiële infectie van uw tandzenuw. De bacteriën die cariës met zich meebrengen reiken tot aan deze locatie en dit veroorzaakt een ernstige irritatie.
  • Ernstige pijn na het trekken van een tand of kies.
  • Hevige nabloedingen na een behandeling of ingreep door de tandarts
  • Na een gedeeltelijk afgebroken, loszittende of uitgevallen tand na een ongeval. Hierbij is het van belang om zo spoedig mogelijk langs te komen. We verzorgen de esthetica van uw tand en bekijken in welke mate uw zenuwen zijn aangetast.
  • Een abces. Is uw kaak gezwollen? Gaat dit gepaard met intense pijn? U heeft mogelijk een abces. Neem zo snel mogelijk contact met ons op.

Indien u niet bij uw huidige tandarts terecht kan, doen we ons uiterste best u van dienst te zijn. U kan ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 12:30 en van 13:30 tot 17:30. Indien het probleem zo spoedeisend is dat wachten geen optie is, kunt u te allen tijde aanspraak maken op de spoedgevallendienst van uw dichtstbijzijnde ziekenhuis.

Ondervind u last waarbij u twijfelt of het een spoedgeval betreft, dan mag u ook altijd contact met ons opnemen.
Aarzel niet en contacteer ons voor een advies. Bij geval van nood leggen wij een afspraak voor u vast op basis van uw urgentie. Naargelang het tijdstip waarop u ons contacteert, streven wij er bij tandartspraktijk Dentakor te allen tijde naar om u dezelfde dag nog te ontvangen.

Contactinformatie

Adres: Akerstraat 162, 6417 BR Heerlen, ­NL